Vândut de edituratrei.ro
Putem ajuta pacienții cu tipare de relaționare dificile sau foarteinstabile? Sau pe cei care se autosabotează, utilizând stiluri decoping neadecvate? Abordând psihopatologia din perspectivapsihoterapiei centrate pe scheme, autorii ne arată cum se transpuneîn practică terapia schemelor cu scopul de a vindeca aceste tipare.Schemele sunt stări emoționale și răspunsuri de coping pe caretoți le trăim, care s-au format în copilărie și care seactivează în situații de viață față de care avem o anumităsensibilitate și care ne fac să reacționăm exagerat, dezadaptativ.În prima parte a cărții este prezentată conceptualizarea de cazși sunt prezentate conceptele de schema și de mod, iar partea adoua se centrează asupra modelului de tratament, fiind descrisetehnicile de intervenție în plan cognitiv, emoțional șicomportamental, precum și natura relației terapeuticecorespunzătoare fiecărei categorii. Prin expunerea clară a temelor,ilustrațiile clinice bogate și ghidurile de tratament incluse,cartea este utilă atât psihoterapeuților care doresc să includăaceastă abordare în practica lor clinică, dar și studenților șituturor celor interesați de practicarea psihoterapiei. ARNOUD ARNTZ este profesor de Psihologie Clinică și Psihopatologiela Universitatea din Maastricht. Studiază teoriile psihologice șipsihoterapiile pentru anxietate și tulburări de personalitate, fiindcercetător principal în numeroase studii clinice care investigheazăeficiența terapiei centrate pe scheme în tulburările depersonalitate. GITTA JACOB este psiholog clinician, psihoterapeut cognitivist șipractică terapia centrată pe scheme în cadrul Departamentului depsihologie clinică și psihoterapie al Universității din Freiburg.A condus un grup de lucru pe tema tulburării de personalitateborderline în cadrul aceleiași universități. .AUTORIIAUTORIICUPRINSCuvânt‑înainte la a doua ediție în limba germanăI. CONCEPTUALIZAREA DE CAZ 1. FUNDAMENTELE 1.1. Schemele dezadaptative1.1.1. Schemele domeniului Separare și Respingere 1.1.2. Schemele pentru domeniul Autonomie și Performanță Deficitare1.1.3. Schemele domeniului Limite Deficitare 1.1.4. Schemele domeniului Dependență de Alții1.1.5. Schemele domeniului Hipervigilență și Inhibiție1.2. Centrarea pe nevoi 1.3. Stilul de coping asociat schemelor1.3.1. Subjugarea 1.3.2. Evitarea 1.3.3. Supracompensarea1.4. Conceptul de „mod în terapia schemelor 63 Întrebărifrecvente2. CONCEPTUL DE „MOD 2.1. Modurile de schemă — privire de ansamblu 2.1.1. Modurile Copilului 2.1.2. Modurile Părintelui 2.1.3. Modurile de coping2.2. Conceptualizarea de caz cu ajutorul strategiei terapeuticecentrate pe moduri 2.2.1. Problemele și simptomele principale ale pacientului 2.2.2. Informațiile biografice2.2.3. Tiparele de relaționare ale pacientului2.2.4. Excurs: diferențierea între diversele moduri în care aparefuria 2.3. Moduri particulare pentru anumite afecțiuni 2.3.1. Tulburarea de personalitate borderline 2.3.2. Tulburarea de personalitate narcisică2.3.3. Tulburarea de personalitate histrionică 2.3.4. Tulburarea de personalitate evitantă 2.3.5. Tulburarea de personalitate dependentă 2.3.6. Tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă2.3.7. Tulburarea de personalitate paranoidă 2.3.8. Pacienții delincvenți2.3.9. Tulburările cronice de pe Axa I 2.3.10. Excurs: problemele sexuale în strategia terapeuticăcentrată pe moduri Întrebări frecvente 3. EXPLICAREA CONCEPTULUI DE „MOD ÎN DISCUȚIA CU PACIENTUL3.1. De la strategia terapeutică centrată pe moduri la planul deintervenție terapeutică Întrebări frecventeII. TRATAMENTUL 4. PRIVIRE DE ANSAMBLU ASUPRA TRATAMENTULUI 4.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 4.2. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 4.3. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 4.4. Relația terapeutică Întrebări frecvente5. GESTIONAREA MODURILOR DE COPING 5.1. Relația terapeutică 5.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 5.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 5.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 6. ABORDAREA MODURILOR COPILULUI VULNERABIL 6.1. Relația terapeutică 6.1.1. Delimitarea reparentajului suportiv de întreținerea unuitipar dependent disfuncțional al pacientului 6.1.2. Limite în relația terapeutică 6.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 6.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 6.3.1. Rescrierea și reprocesarea, prin imagerie, a experiențelortrecute 6.3.2. Consolarea modurilor Copilului, folosind alte tehnici centratepe emoții 6.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 7. Abordarea modului Copilului Furios și pe cel al Copilului Impulsiv7.1. Relația terapeutică7.1.1. Relația terapeutică în cazul modurilor CopiluluiFuri
PreÈ›:
Vânzător: Edituratrei.ro
Brand: Trei